Strona stosuje pliki cookies. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z
Polityką prywatności.

Miniaturka

Nasza strategia

Góra
Góra

Strategia rynkowa Grupy

NEUCA koncentruje się na rozwoju podstawowej działalności, którą jest hurtowa dystrybucja farmaceutyków.

Równolegle rozwijamy synergiczną działalność:

  • zarządzanie własnymi markami produktów farmaceutycznych,
  • tworzenie systemów informatycznych,
  • świadczenie specjalistycznych usług reklamowych na rynku ochrony zdrowia,
  • świadczenie usług medycznych w ramach rozwijanej sieci przychodni,
  • prowadzenie badań klinicznych,
  • dostarczanie produktów i usług w segmencie telemedycyny.

 

Założenia strategii

Nasza strategia zakłada wzrost udziału w rynku hurtowej sprzedaży farmaceutyków do aptek i szpitali poprzez wzrost organiczny i akwizycje, co jest dodatkowo wspierane synergicznie prowadzoną działalnością biznesową.

Strategie rozwoju poszczególnych obszarów są opracowywane indywidualnie w oparciu o uwarunkowania biznesowe panujące na różnych rynkach. W ramach tych strategii pojawiają się również nowe grupy odbiorców i klientów.

Wszystkie nasze działania realizowane w ramach strategii są podporządkowane wsparciu rozwoju niezależnych aptek.

1. Strategia rozwoju działalności podstawowej — hurtowej dystrybucji farmaceutyków

Wzrost osiągamy przede wszystkim poprzez koncentrację na potrzebach klienta: dostarczanie najwyższego poziomu serwisu logistycznego, atrakcyjną ofertę handlową z naciskiem na siłę oferty promocyjnej oraz wszechstronne wsparcie biznesu z wykorzystaniem efektu skali.

Dodatkowo zapewniamy wyjątkowe wsparcie dla naszych strategicznych klientów. Tworzymy dla nich programy budujące umiejętności konkurowania na rynku i zarządzania apteką. Oferujemy także stale rozbudowywany portfel produktów własnych dający im najwyższe marże i atrakcyjną ofertę dla pacjentów. Wspieramy interesy aptekarzy niezależnych w instytucjach i organizacjach w walce o niezależność i właściwą pozycję zawodu farmaceuty w systemie ochrony zdrowia.

2. Strategia działalności podstawowej

Podstawą strategii jest ciągła poprawa efektywności uzyskiwana poprzez restrukturyzację organizacyjną i kosztową. Centralizujemy obszar back office w ramach centrów usług wspólnych. Utrzymujemy najwyższy poziom dyscypliny finansowej, zarządzając naszym stanem magazynowym, rotacją należności i zobowiązań. Stale doskonalimy serwis.

Wdrażamy i doskonalimy automatyzację logistyki magazynowej i transportu w celu zwiększenia dostępności produktów, szybkości i bezbłędności dostaw. Naszym celem jest osiągnięcie optymalnego (konkurencyjnego, najkrótszego, adekwatnego, dogodnego) czasu dostawy.

Doskonalimy telemarketing, żeby spełniać oczekiwania klientów w obszarach przyjęcia zamówienia, aktywnego doradztwa produktowego i reklamacji. Budujemy dostosowane do potrzeb struktury sprzedaży dla utrzymania bezpośredniego kontaktu oraz silnych i trwałych relacji z naszymi klientami. Tworzymy programy marketingowe, narzędzia sprzedażowe i trade marketingowe, programy szkoleniowe i technologię IT dla wsparcia biznesu w zmieniającym się otoczeniu rynkowym i prawnym.

Prowadzimy stałe działania zwiększające zaangażowanie pracowników i włączenie ich w proces świadomego realizowania strategii i misji firmy.

3. Strategia rozwoju działalności synergicznej

Ta grupa działań obejmuje świadczone przez nas usługi medyczne w ramach sieci przychodni, a także badania kliniczne. Podjęliśmy działania w kierunku dostarczania produktów i usług w segmencie telemedycyny.

Grupa NEUCA jest firmą innowacyjną — prowadzimy liczne projekty start–upowe i wprowadzamy na rynek zdrowia nowe rozwiązania.

Należy jednak pamiętać, że wszystkie te aktywności stanowią jedynie wsparcie dla działalności podstawowej. Dają nam siłę finansową, która pozwala na dostarczenie niezależnym farmaceutom dodatkowych korzyści wspierających ich pozycję na rynku. Indywidualne strategie rozwoju powyższych działań nie będą szczegółowo opisywane. W ich kontekście pojawia się jednak nowy odbiorca produktów Grupy NEUCA, jakim jest pacjent. Pacjent jest końcowym beneficjentem wszystkich działań NEUCA — to do niego za pośrednictwem farmaceuty docierają dystrybuowane i wytwarzane przez nas leki. Teraz stał się też bezpośrednim adresatem naszych działań.

Grupa NEUCA po raz pierwszy kontaktuje się bezpośrednio z pacjentem, wchodząc z nim w dialog i relację. Staje się on też kluczowym klientem. Dalszy rozwój działań synergicznych w ramach Grupy nie wyklucza pojawienia się kolejnych nowych klientów. Wszystkie te działania powodują, że NEUCA dostarcza klientom strategicznym sumę najwyższych korzyści.

Nie zmienia to faktu, że naszym klientem strategicznym pozostaje niezależny farmaceuta.